طراحی مطب پزشکان در مشهد

در دنیای امروز «طراحی مطب پزشکان در مشهد» یا هر شهر دیگری به یکی از الزامات مهم تبدیل شده است. طراحی داخلی مطب دیگر تنها جنبه زیباشناختی ندارد و به یکی از عوامل موثر بر روند بهبود درمان بیماران تبدیل شده است. تخصص ما طراحی داخل مطب های پزشکی بر پایه درک عمیق از نیازهای منحصربفرد بیماران در محیط های درمانی است.

پروژه موفق
طراحی و اجرا

+100

سال تجربه در طراحی داخلی

15

طراحی تخصصی دکوراسیون

لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعـت چاپ، و با استفاده طراحان گرافیک است، چاپـگرها و متون بلکه روزنـامه و مجـله در ستون و سطر آنچنان که لازم است، برای شرایط فعلی تکنولوژی مورد نیاز، و کاربردهای متنوع

پروژه موفق
طراحی و اجرا

+100

سال تجربه در طراحی داخلی

15
سارا بنی‌هاشم

موسس شرکت

طراحی مطب پزشکان در مشهد

از ایـــــــــــــــــــــــــــده
تا اجــــــــــــــــــــــــــــرا

شرکت معماری بنی هاشم آرشیتکت با تعهد به طراحی فراتر از انتظار، فعالیت خود را در سال 1395 در شهر مشهد آغاز نمود. در طی این سال ها و در مسیر طراحی با همراهی کارفرمایان محترم، موفق به طراحی، نظارت و اجرای پروژه های موفق و منحصربفردی در شهر مشهد گردیده است. مهندس سارا بنی هاشم دانش آموخته مهندسی کامپیوتر - نرم افزار مشهد دانش آموخته معماری و طراحی داخلی - مشهد دارای مدرک MBA - دانشگاه فردوسی مشهد دارای مدرک DBA - دانشگاه فردوسی مشهد مدیر عامل و موسس شرکت معماری بنی هاشم می باشند. ما در مجموعه بنی هاشم آرشیتکت به ارزش‌هایی مانند خلاقیت، کیفیت، نوآوری و پایداری اعتقاد داریم. ماموریت ما، ایجاد فضاهایی مدرن، خلاقانه و جذاب است که نیازهای مشتریانمان را با توجه به شرایط محیطی و استانداردهای طراحی برآورده می‌کند. شرکت بنی هاشم آرشیتکت در زمینه‌های متنوعی از جمله طراحی فضاهای درمانی و بیمارستانی، مسکونی، تجاری، ویلا و ... فعالیت دارد. از تحلیل اولیه تا اجرای پروژه و تحویل نهایی، ما با استفاده از تخصص‌های معماری، طراحی داخلی و مهندسی سازه به مشتریان خود خدمات ارائه می‌دهیم. تیم بنی هاشم آرشیتکت شامل معماران برجسته، طراحان داخلی ماهر و مهندسان با تجربه است. اعضای تیم ما با همکاری و ایده‌آل‌گرایی به پیشرفت پروژه‌ها می‌پردازند. برای مشاوره می توانید با شماره های ما تماس بگیرید تا کارشناسان متبحر ما پاسخگوی تمام پرسش های شما باشند.

خدمات طراحی داخلی

مراحل همکاری در پروژه‌ها

#

نقشه‌کشی

#

بازدید از پروژه و پلان‌برداری

#

تعیین نوع همکاری

#

شناخت نیازهای کارفرما

#

نظارت و مشاوره

#

اجرا

#

اصلاح تغییرات

#

روند طراحی


گالری پروژه‌ها

#

مشاهده جزئیات
#

مشاهده جزئیات
#

مشاهده جزئیات
#

مسکونی

پذیرایی

مشاهده جزئیات
#

مسکونی

پذیرایی

مشاهده جزئیات

درخواست همکاری

لطفا اطلاعات زیر را در مورد درخواست همکاری خود ارائه دهید تا بتوانیم به شما کمک کنیم

ترکیب علم معماری و هنر طراحی سبب شده است مراکزی مانند مطب پزشکان به مکان امن و آرامش بخشی برای بیماران دردمند تبدیل شود و عملکرد پزشکان و کادر درمان را بهبود ببخشد. در این سبک طراحی توجه دقیق به فضاهای موجود و استفاده هنرمندانه از رنگ و طرح نه تنها زیبایی را به ارمغان می آورد بلکه حس خوشایندی را به بیمار و همراهان وی منتقل می کند.

مزایای طراحی حرفه ای مطب پزشکان

طراحی حرفه ای مطب پزشکی تنها به مساله زیباشناختی ختم نمی شود بلکه دغدغه به وجود اوردن مکانی است که روند درمان را تسهیل نموده و آرامش را به بیمار القا می کند. طراحان متخصص ما با درک تمام نیازها و الزامات مراکز بهداشتی، از بهینه سازی کاربرد فضا تا انتخاب رنگ و نورپردازی، تجربه بیمار از حضور در مطب و انتظار کشیدن را به یک حس خوب تبدیل می نمایند. همچنین طراحی خاص با توجه به نیازها سبب می شود که پرسنل مطب نیز احساس رضایت داشته و با عملکرد بهتری وظایف خود را انجام دهند.

طراحی مطب نوعی سرمایه گذاری است که هم تجربه بیمار را به طور قابل ملاحظه ای بهبود می بخشد و هم تصویر مثبتی از مطب پزشکی و پزشک آن ایجاد می کند که می تواند بر شهرت بیشتر وی بیفزاید. در واقع طراحی اختصاصی مطب نوعی سرمایه گذاری استراتژیک است که به افزایش بهره وری می انجامد. همچنین بیماران نسبت به مطبی که از طراحی داخلی بهره برده است دید بهتر و مثبت تری دارند و این باعث می شود راحت تر اعتماد کنند که مبنایی برای رابطه و تعامل بهتر و بیشتر بیمار با پزشک است.

عناصر اصلی طراحی مطب

همانطور که اشاره شد طراحی داخلی یک مطب تنها از جنبه زیبایی آن مطرح نیست بلکه سبب می شود روند درمان بیمار کوتاه شده و پرسنل نیز احساس رضایت بیشتری از کار و شغل خود داشته باشند. همه این عوامل در کنار هم سبب بهبود عملکرد افراد می شود، به همین دلیل طراحی داخلی را می توانیم نوعی سرمایه گذاری هدفمند محسوب کنیم. در طراحی داخلی چند عنصر کلیدی وجود دارد که عبارتند از:

1. طراحی فضا و ترتیب آن

قسمت های موردنیاز یک مطب باید به درستی انتخاب و طراحی شوند. در هر مطبی وجود اتاق یا بخش انتظار، اتاق معاینه، بخش پذیرش و ... از جمله بخش های الزامی است. هر کدام از این بخش ها باید طوری طراحی شوند که راحت باشند و دسترسی های لازم برای هر بخش در نظر گرفته شده باشند.

2. رنگ و نورپردازی مطب پزشکان

انتخاب رنگ مناسب برای مطب پزشکان چیزی فراتر از یک انتخاب بصری است که تاثیر عمیقی بر احساس روحی و روانی بیماران دارد. رنگهیا خنثی معمولا در طراحی مطب پزشکان اولویت بیشتری دارند چون سبب می شوند محیط آرامش بخش باشد. برخی از مهمترین نکات در انتخاب پالت رنگی برای طراحی مطب عبارتند از:

در حقیقت، انتخاب رنگها باید با ظاهر کلی و نیازهای خاص مطب شما هماهنگ باشد. همچنین، می‌توانید با یک طراح داخلی یا معماری مشورت کنید و با تکیه بر تخصص و تجربه وی اطمینان کسب کنید که رنگهای انتخاب شده محیطی آرامش‌بخش برای بیماران ایجاد می‌کنند.

در «نورپردازی مطب» بهتر است در صورت امکان از نور طبیعی استفاده شود. اگر مجبور هستید نور مصنوعی به کار ببرید، باید دقت شود که نور کافی برای دید وجود داشته باشد اما آزاردهنده نباشد. اتاق معاینه و بررسی یا فضای انتظار نور کافی نیاز دارند تا بیمار احساس راحتی و آرامش داشته باشد. برخی از مهمترین نکات در مورد نورپردازی مطب پزشکی را مطرح می‌کنیم:

نورپردازی در مطب پزشکی نه تنها اظ منظر زیبایی و آرامش بیشتر بیماران، بلکه برای بهبود عملکرد پزشکان و کارکنان نیز حائز اهمیت است.

3. مبلمان و تجهیزات مطب

انتخاب مبلمان و تجهیزات پزشکی باید با طراحی کلی و نیازهای خاص مرکز پزشکی همخوانی داشته باشد. مبلمان ارگونومیک می‌تواند هم کارایی فضا را بهبود بخشد و هم راحتی بیماران. توجه به مبلمان می‌توانند تأثیر مستقیمی بر تجربه بیماران و کیفیت خدمات پزشکی داشته باشند. مهمترین نکاتی که در این مورد باید در نظر داشته باشید عبارتند از:

با مراجعه به تأمین‌کنندگان متخصص در زمینه مبلمان و تجهیزات پزشکی می‌توانید بهترین مبلمان را برای مطب انتخاب کنید که به نیازهای پزشکی شما و بیماران پاسخ می‌دهند.

  1. 4. فضای انتظار مطب

با استفاده از یک دکور مناسب می توان به بیماران و مراجعین خوشامدگویی گرمی گفت. استفاده هوشمندانه از عناصر زیبایی در مطب می تواند تاثیر مثبتی بر ذهنیت مراجعین بگذارد بنابراین در مطب و یا سایر مراکز مشابه می توانید از دکورهای مدرن و حرفه ای استفاده کنید. توجه به همه این موارد سبب می شود تا یک مطب تنها از جهت درمانی و براساس مقررات بهداشتی طراحی نشود، بلکه با وام گرفتن از هنر معماری تجربه مثبتی را برای بیماران و پرسنل رقم بزند. فضای انتظار مطب اهمیت بالایی دارد و باید به اندازه کافی راحت و آرامش بخش باشد. انتخاب رنگ مناسب در کنار دکوراسیون خوب، برای هر فضای انتظاری ضروری است. برخی از مهمترین نکات در طراحی فضای انتظار مطب عبارتند از:

فضای انتظار در یک مطب پزشکی محیطی مهم برای بیماران است و باید راحتی و آرامش فراهم کند. انتخاب رنگ و دکوراسیون مناسب برای فضای انتظار مطب نیز اهمیت دارد. در ادامه، مهمترین نکات برای ایجاد فضای انتظار مطب خوب را مطرح می‌کنم:

رنگ مناسب: رنگهای آرامش‌بخش و دلنشین برای دیوارها و دکوراسیون انتخاب کنید. رنگهای ملایم مثل آبی روشن، سبز نرم، و زنبقی می‌توانند به مراجعین احساس آرامش را القا کنند.

مبلمان راحت: مبلمان انتظار باید راحت باشد تا بیماران در زمان انتظار برای معاینه، آسوده باشند. صندلی‌ها و مبل‌ها با پشتی بلند و روکش نرم می‌توانند انتخاب مناسبی باشند. از میزها، کنسول‌ها، گلدان‌ها و تزئینات متناسب با سبک و موضوع مطب استفاده کنید.

نورپردازی مناسب: نور مناسب و طبیعی اهمیت دارد. فضای انتظار باید نور کافی داشته باشد تا بیماران احساس اعتماد و آرامش کنند. همچنین، از پنجره‌ها برای انعکاس نور طبیعی استفاده کنید.

مناظر طبیعی: اگر امکان دارد، از تابلوهایی با مناظر طبیعی استفاده کنید. این مناظر می‌توانند به افراد احساس آرامش دهند.

عایق صدا: برای کاهش صداها و نویزهای مزاحم در محیط انتظار، از عایق های صدا مانند فرش و پانل‌های صوتی استفاده کنید.

تزئینات پزشکی: تزئیناتی که به هویت و تخصص مطب اشاره کنند می‌توانند برای بیماران اطمینان از صلاحیت و حرفه‌ای بودن مطب را القا کنند.

اهمیت تمیزی: مطمئن شوید که محیط انتظار همیشه و در تمام روز تمیز باشد.

با ترکیب این عوامل، می‌توانید یک فضای انتظار دلپذیر و آرامش‌بخش برای بیماران خود ایجاد کنید که تجربه مثبتی از مطب پزشکی شما داشته باشند.

طراحی اتاق‌های معاینه و درمان

طراحی اتاق‌های معاینه و درمان در مطب پزشکی نیازمند دقت و دانش خاصی است. این اتاق‌ها باید کارآیی و امکان دسترسی به تجهیزات پزشکی را فراهم کنند و در عین حال محیطی مطلوب و آرام برای بیماران باشند. راحتی بیماران با استفاده از مبلمان مناسب، حفظ حریم شخصی و نورپردازی مناسب تضمین می‌شود. تهویه مناسب برای هوای تازه و پاک، تجهیزات پزشکی کامل و تمیزی اتاق‌ها از اهمیت زیادی برخوردارند. همچنین، صداهای مزاحم بایدکاهش داده ‌شود تا تجربه بیماران و پزشکان بهبود یابد. تزئینات مناسب و تجهیزات پزشکی از دیگر جنبه‌های مهم در طراحی اتاق‌های بررسی و درمان محسوب می‌شوند. توجه به این موارد به ایجاد محیط درمانی مناسب برای بهبود تجربه بیماران و ارائه خدمات پزشکی عالی کمک می‌کند.

طراحی داخلی باید با مقررات بهداشتی تطابق داشته باشد

در طراحی مطب پزشکان در مشهد معمار باید با جدیدترین الزامات و استانداردها آشنا باشد. متخصصین طراحی داخلی که تجربه کافی دارند کاملا با این استانداردها و قوانین بهداشتی در اماکن درمانی آشنا هستند و به نحوی کار می کنند که عناصر طراحی با بهترین روش‌های کنونی همخوانی دارند.

به عنوان مثال، در بخش هایی که کنترل عفونت از اهمیت بیشتری برخوردار است، مانند اتاق‌های معاینه و درمان، طراحی داخلی می‌توانند از سطوحی که به آسانی تمیز می شوند استفاده کنند تا کمترین خطر آلودگی را ممکن باشد. سیستم‌های تهویه مناسب و قرار دادن سینک‌ها و مایع ضدعفونی‌کننده‌ می‌تواند در کنترل عفونت موثر باشد.

حفظ حریم خصوصی جنبه مهم دیگری است که توسط مقررات بهداشتی مورد توجه قرار می‌گیرد. طراحان داخلی می بایست طرحی را اجرا کنند مشاهده بصری و شنیداری به کمترین حد ممکن برسد و از حریم خصوصی بیمار محافظت شود. برای این منظور می توان از عایق صدا استفاده نمود.

دسترسی ویژه برای افراد دارای کم توانی یا ناتوانی یکی دیگر از اصول مراکز بهداشتی که باید مورد توجه قرار بگیرد. مهندس طراح باید به نحوی فضاهای مطب را طراحی کند که امکان ورود صندلی چرخدار به آن مهیا باشد. همچنین وجود رمپ و آسانسور نیز باید مدنظر قرار بگیرد.

علاوه بر این، طراحی داخلی می‌تواند با انتخاب مواد مقاوم به‌دلیل حریق و اطمینان از مسیرهای خروج واضح در صورت بروز طوفان آتش، کمک به پایبندی به مقررات ایمنی در موا

چرا شرکت معماری بنی هاشم؟

بنی هاشم به عنوان شرکت معماری در مشهد نه تنها به طراحی فضاهای منحصر به فرد و زیبا متعهد است، بلکه نیز به ایجاد تجربه‌های بی‌نظیر و کیفیت بالا در هر پروژه‌ای که به دست می‌گیرد، اعتقاد دارد. ما به ارتقاء کیفیت محیط‌ زندگی و کار مشتریان خود می‌پردازیم و در این راه از خلاقیت و تخصص تیم به در کنار تکنولوژی‌های نوین و برتر صنعت معماری بهره برده ایم. ما تصورات شما را به خوبی درک نموده و می کوشیم رویاهای شما را به واقعیت تبدیل کنیم.